barackobama.blogg.se

Hej!

Alla hjärtans dag

Publicerad 2014-06-02 21:56:05 i Allmänt,

 

Skolor har på sistonde börjat ta bort rosutdelningen. Det tycker jag är bra. Även om jag aldrig har varit med om någon rosutdelning kan jag tänka mig de som inte får någon ros känner sig. De ser hur andra får fler rosor än de har fingrar på händerna medan de sitter där tomhänta. Det får dem att känna sig mindre värda. Är det rätt att låta barn känna sig mindre värda på grund av en dum och onödig tradition? Nej.


Skolan är en plats där man visar barnen att alla är lika värda. När jag gick i grundskolan skulle alltid alla få vara med när man gjorde något, ingen skulle lämnas utanför. Det var otroligt viktigt att ingen skulle behöva känna sig mindre värd eftersom de andra inte ville ha dig på sitt lag när det spelades fotboll. Men det är helt okej att låta ett barn må skitdåligt och känna sig mindre värd över en så töntig tradition. Det kan påverka det barnet hela dess liv, mycket mer än att inte få vara med och spela fotboll, det finns alltid något annat man kan göra då. Problemet är att barnen tvingas sitta i klassrumet när roserna delas ut och alla kommer vara nyfikna på hur många roser man har fått.

Det går inte att undvika en hel skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela